Teka-Teki Paling Lawak

Pernah tak pada masa kecil dahulu anda dihidangkan dengan teka-teki bodoh loyar buruk yang walaupun rasa nak pukul orang yang menanyakannya, teka-teki itu masih lagi logik dan masuk akal?

Kisah lawak. Cerita lawak

Pada satu hari ada seorang pencuri telah masuk mencuri di sebuah rumah di Bukit Damansara kepunyaan seorang menteri. Kesemua barang sudah dia sapu…..tetapi dalam banyak-banyak tu, ada juga yang tertinggal….apakah ia? (tinggal habuk)

Sebanyak-banyak burung, burung apa yg tidak pandai terbang (burung patah sayap)

Ada 2 ekor katak, salah sekor katak tu melompat tapi yang sekor lagi tak juga melompat. Kenapa yg sekor tu tak boleh melompat macam member dia..kenapa hah?? ( sebab yg sekor tu ‘KATAK bawah tempurung’ bab tulah ia takleh melompat macam member dia.)

Tiap tahun berganti baru, yang lama ditukarkan. Tetapi apa benda yang tak pernah baru-baru? ( KUIH BATANG BURUK)

Sorang lanun karam di lautan dan ditemui mayatnya 100 tahun kemudian. Setelah di buat bedah siasat, doktor pun menjadi amat hairan kerana masih ada bahagian tubuhnya yang tidak kebasahan..apakah bahagian itu? (tulang kering)

Ada 3 ekor cicak, dua jahat satu lagi baik. yg jahat nie suke sangat lah bergaduh. Satu hari tuh yg jahat dua ekor tu bergaduh. Gaduh punyer gaduh, diorang pun jatuh. Skali tuh tetiba cicak yg baik tuh jatuh gak. apsal? (sebab dia tepuk tangan!!!)

Ada ekor bukan binatang, ada kepala bukan manusia (Tauge.)

Dlm banyak² batu, batu manakah yang paling kuat? (The Rock)

Kereta mewah dia yang punya, duit ada,isteri tak disara, kalau anda bijak orangnya, kotak apa keluar suara? (Speaker)

Dalam byk byk MI!..MI apa yang dalam TIN?!?!? (Milo)

Binatang ape yg paling kurang ajar? (kutu coz die pijak2 kepala org)
Kenaperlerrr telinga gajah besar..? heheh naper? (sebab kalu gajah tu malu atau nangis ker boler ler die tutup muka die ngan telinga die yg besar tu..)

Kenapa kedai 7-eleven perlukan kunci sedangkan ia buka 24 jam sehari, 356 hari setahun?? (Dah tokey dia suruh… nak buat camno)
Ada 10 budak hitam main tepi sungai 1 dah jatuh…pas tu apa yg jadi (yang lain selamatkan dialah)

2 tolak 1, jadi?? (jatuhlah satu tu )

Satu hari abang nampak satu benda:-yang panjang, besar dan tegap..-yang masuk satu lorong gelap -dengan goncangannya dan bunyian yang ganjil..-setelah sampai, dengan perlahan, ia berhenti -dan keluarlah isinya bertaburan… (keretapi bawah tanah)

Apa bezanya Gajah and Kain Pelikat Cap Gajah? (Gajah belalainya kat luar. Gajah kain pelikat belalainya kat dalam kain)

And what’s the difference between having a new wife and having a new car? (When having a new car, you avoid a hole. When having a new wife, you aim for the hole.)

And what’s the diffrence between pucuk betik -papaya and a lady? ( Pucuk betik melembutkan daging. Lady mengeraskan daging.)

And what’s the difference between when you want to pump a tyre and when you want to pump a lady? ( When pump tyre, you pump dulu baru naik. When pump a lady, you naik dulu baru pump)

And what’s the difference between kapal terbang and skirt ? (Kapal terbang makin tinggi makin tak nampak. Skirt makin naik makin nampak)

Beza anak dara dengan hutan dara? (hutan – susah nak tarik balak kuar coz lum ada laluan, anak – susak nak masukkan balak coz lum ada lalaun)

Kenapa org gali kubur tak pakai spender ( ape kes nak pakai spender, pakai cangkul lerr)

Banyak2 mee, mee apa yang tak boleh di makan? (misai)

Banyak2 pintu, pintu apa yang tak boleh di tutup? ( pintu Gol)

Permainan apa yang bila dimain kita akan sabit? (golf la.)

Dalam banyak-banyak warna, warna apa yang kurang sekali penglihatannya? (Warna gelap le dalam gelap kan susah nak nampak )

ADA SATU BARANG . BARANG NI BILA NAK DI GUNAKAN , KITA AKAN BUANG IA DAN BILA TIDAK HENDAK DIGUNAKAN KITA AKAN SIMPAN IA. (SAUH)

Satu perlawanan bola sepak antara lipan menentang lipas.pada masa pertama, lipan tewas tanpa perlawanan. kenapa.? jawab! jangan tak jawab!!! ( lipan tak habis pakai kasut pada masa pertama.)

Ape benda yang kita makan kita sedut? ( Siput sedut)

Bolehkah anda matikan rokok dengan mata ????? (boleh mula² nyalakan rokok & lihatnya selama dua jam..mesti boleh padam)

 Bunga ape warna hitam? (bunga tayar)

Dari kenaikan, sampai keturunan.tiada kedudukan? apa dia??? (naik bas penuh)

Makhluk apakah yang berkaki empat pada waktu pagi, berkaki dua pada waktu tengahari dan berkaki tiga pada waktu senja?( Manusia. Bayi berkaki 4 (merangkak), orang dewasa berkaki 2 (berjln) dan orang tua berkaki 3 (bertongkat)..

Apakah hukum menyembelih ayam pakai songkok? (Haram. Pasal kena pakai benda yang tajam sahaja)

One Comment

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *